2-تاکتیک های فاینال فانتزی: جنگ شیرها
توسعه [ ویرایش ]
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions در 13 دسامبر 2006 در مجله Weekly Shonen Jump به عنوان یک پورت قابل حمل پلی استیشن از تاکتیک های فاینال فانتزی فاش شد . این مجله افزوده شدن ویدیوهای حرکتی تمام سایهدار و کلاسهای شغلی اضافی را از دیگر ویژگیهای جدید اعلام کرد. [21] این عنوان در ابتدا برای کنسول پلی استیشن در سال 1997 ساخته شد. Takamasa Shiba، سازنده بازی بازسازی شده، گفت که Square Enix تصمیم گرفت "بازی را یک دهه بعد دوباره تصور کند". به دلیل گیم پلی گسترده و داستان عمیق، نسخه پلی استیشن "بازیکنان را مجبور می کند ساعت ها را صرف بازی کنند". شیبا این و همچنین قابلیت حمل سیستم را از دلایل اصلی انتخاب Square برای توسعه PlayStation Portable ذکر کرد. عنوان فرعی The War of the Lions به این دلیل انتخاب شد که «پسزمینه داستان دو شخصیت اصلی رمزا و دلیتا» را توصیف میکند و همچنین گیمپلی چند نفره را به تصویر میکشد. [22]
با پیروی از روند بازی های ویدیویی فاینال فانتزی در سیستم های پلی استیشن ، The War of the Lions دارای ویدیوی کامل حرکتی در طول صحنه های خاص است. این ویدیوها با استفاده از cel-shading ارائه میشوند ، تکنیکی که توهم انیمیشنهای طراحی شده با دست را به شما میدهد. [23] این کات سین ها با همکاری استودیوهای انیمیشن ژاپنی Kamikaze Douga و Studio Anima ساخته شده اند. [24] به دلیل اندازه صفحه نمایش PlayStation Portable، این بازی دارای نسبت تصویر 16:9 است ، برخلاف 4:3 قبلی. [25]توسعه دهندگان سکانس هایی با هنرهای تجسمی که توسط آکیهیکو یوشیدا به تصویر کشیده شده بودند، اضافه کردند و بازی با قسمت های جدید و کات سین هایی که در عنوان اصلی نبود، کامل می شود. توسعه دهندگان می خواستند این بازی برای بازیکنان جدید و بازیکنانی که عنوان اصلی را تجربه کرده اند مناسب باشد. [20] صحنه های برش نیز اضافه شد تا به بازیکنان کمک کند تا در فرهنگ و تاریخ Ivalice و "War of the Lions" غوطه ور شوند. [26] سیستم نبرد زودیاک در نسخه بینالمللی Final Fantasy XII استفاده شد ، زیرا هر دو بازی در دنیای Ivalice برگزار میشوند و کارگردان نبرد "War of the Lions" همچنین کارگردان بینالمللی Final Fantasy XII است. منتشر شد و سیستم مبارزه را پسندید. [27]Luso از Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the Rift برای اتصال بازی به سری بازی های Ivalice Alliance اضافه شد. [26]
کلاسهای شخصیتهای جدیدی در ابتدای توسعه انتخاب شدند، با یکی از کارکنان که عاشق عنوان اصلی Tactics بود، برای ایجاد تعادل بین مشاغل جدید در بازی تعیین شد. [26] کلاس های جدید عبارتند از Onion Knight، برگرفته از Final Fantasy III ، و Dark Knight، که قبلا فقط برای یک شخصیت، Gaffgarion در دسترس بود. شوالیه تاریکی در بازسازی دارای توانایی های اضافی است و بنابراین کلاس اصلی شوالیه تاریکی به "Fell Knight" تغییر نام داد. کلاس Fell Knight هنوز برای Gaffgarion منحصر به فرد است. [23]
یکی از کات سین های جدید در جنگ شیرها . توسعهدهندگان تصمیم گرفتند تا با انیمیشنهای سایهدار استفاده کنند و تصوری از تصاویر با مداد را ایجاد کنند.
بومی سازی جنگ شیرها در آمریکای شمالی دارای صداگذاری کامل برای سکانس های ویدیویی در بازی است. [28] کاهش سرعت و کاهش صدا، اگرچه توسط بومی سازان تایید شده بود، برای آنها اولویتی برای رفع آن نبود و به عنوان "خارج از دست آنها" اعلام شد. [29] بازبینان مختلف نظرات متفاوتی در مورد چگونگی رسیدگی به موضوع کندی دارند. یکی از پیشنمایشهای نسخه آمریکای شمالی ادعا میکند که کاهش سرعت کاهش یافته است، و بیان میکند که «اکنون مسائل فنی با کاهش سرعت جزئی نمایشداده شده در نسخه PS1 برابری میکنند و دیگر حواسشان را پرت نمیکنند»، در حالی که دیگران اعلام کردند که کندیها هنوز "هنگام انجام حملات یا جادوها در نبرد رخ می دهد". [30] [31]
به دلیل انتقاد شدید از ترجمه اصلی به زبان انگلیسی، یک ترجمه کاملاً جدید برای بازسازی سفارش داده شد. [27] آکیتوشی کاوازو، سازنده PlayStation Portable ، بازی را به عنوان دارای "مقدار باورنکردنی متن" در مقابل یک RPG معمولی توصیف کرد. [26] ترجمه اسکریپت بازی به جو ریدر واگذار شد، که پس از تحت تأثیر قرار گرفتن برخی از کارهای داخلی خود در اسکوئر انیکس، مترجم همکار تام اسلاتری را جذب کرد. [32] هر دو بر روی بازی کار کردند و به طور متناوب بین یکدیگر صحنهها را ترجمه کردند تا اینکه ریدر مجبور شد پروژه را ترک کند و روی Final Fantasy XII: Revenant Wings و Slattery مترجم اصلی شوند. [32]کار ترجمه شش تا هفت روز در هفته به مدت دوازده تا سیزده ساعت طول می کشید. [32] برای گنجاندن بازی عمیقتر در دنیای Ivalice، ترجمه انگلیسی جدید کلمات را به اصطلاحات و املای استاندارد Final Fantasy مانند "Magick"، "Dragoon" و "Mystic" تغییر داد. [33] برای کمک به رسیدگی به هرگونه بحثی مبنی بر اینکه طرح بازی انتقادی از مسیحیت بود ، Slattery دعای آغازین بازی را که به سمت "خدایان" است، حفظ کرد و کلیسای گالبادوس را از ایمان مسیحی توحیدی جدا کرد. [32]
پلتفرم های دیگر [ ویرایش ]
یک نسخه شبکه پلی استیشن در 9 مارس 2011 در ژاپن و در آمریکای شمالی در 18 جولای 2011 منتشر شد. جنگ شیرها» آغاز شد. [35] بازسازی بازی برای رابط لمسی و نداشتن دکمههای شانه PlayStation Portables ، با تکیه بر کار انجام شده برای تطبیق عناوین قبلی Final Fantasy ، زمان و "آزمایش و خطا" زیادی صرف کرد. [35] برخی از ویژگیهای iOS از جمله Game Center پشتیبانی نمیشوند زیرا این بازی «ذاتاً رقابتی» نیست. [35]
جنگ شیرها برای iOS در E3 2010 اعلام شد و در سال 2011 منتشر شد و نسخه آیفون در 4 آگوست 2011 منتشر شد. [36] نسخه آی پد در 23 فوریه 2012 منتشر شد. [37] یک پورت اندروید از طریق بازار Square Enix در 14 فوریه 2013 در ژاپن منتشر شد و دارای گرافیک پیشرفته، سرعت ترسیم بالاتر و کنترل های بهینه شده برای صفحه لمسی است. [38] بهروزرسانی iOS وعده داده شد، و پس از انتشار، پشتیبانی از اسلات ذخیره چندگانه iCloud را نیز در بر داشت. [38] [39] نسخه اندروید به صورت جهانی در Google Play راه اندازی شددر 4 ژوئن 2015 بدون ذخیره ابری. [2]
پذیرایی [ ویرایش ]
پذیرایی
| جمع کننده | نمره |
|---|---|
| رتبه بندی بازی ها | PSP: 88٪ [40] |
| متاکریتیک | PSP: 88/100 [41] iOS: 72/100 [42] |
| انتشار | نمره |
|---|---|
| یوروگیمر | 9/10 [17] |
| خبررسان بازی | 9.5 / 10 [43] |
| گیم پرو | 4.25/5 [44] |
| GameSpot | 8/10 [45] |
| GameSpy | |
| GamesRadar+ | 9/10 [18] |
| تریلرهای بازی | 9.2 / 10 [15] |
| منطقه بازی | 9/10 [46] |
| IGN | 9/10 [10] |
| OPM (بریتانیا) | 10/10 [47] |
| بازی | 9/10 [47] |
| PSM | 9.5 / 10 [47] |
| TouchArcade | iOS: [48] (iPad) [49] |
The War of the Lions به صدر جدول بازی های ژاپنی رسید و در اولین ماه انتشار در ایالات متحده 100000 نسخه فروخت. [50] این بازی پنجاه و سومین بازی پرفروش سال 2007 در ژاپن با 301796 نسخه بر اساس فامیتسو بود. [51] نسخه Ultimate Hits 19488 نسخه اضافی در ژاپن فروخت. [52]
از 18 دسامبر 2007، The War of the Lions در PSP دارای امتیاز 88/100 در سایت بررسی مجموع Metacritic بر اساس 41 بررسی، [41] 88٪ در GameRankings بر اساس 47 بررسی است. [40] در مقایسه، Final Fantasy Tactics اصلی امتیاز 83 را از 12 بررسی در متاکریتیک کسب کرد. [53] منتقدان به طور کلی خوشحال بودند که بازی دوباره ساخته شده بود، زیرا در تجسم اصلی آن به عنوان یک موفقیت فرقه ای در نظر گرفته می شد، اما یافتن نسخه های آن دشوار شده بود. [10] [15] [54] جنگ شیرهاگیم پلی تاکتیکی به طور گسترده ای به عنوان عمیق و جذاب ستایش می شد، زیرا نبردها می توانستند در هر تعداد از خطوط بسته به ترکیب حزب و استراتژی بازیکن پیش بروند. [7] [55] بازبینها تمرکز بر انتخاب بازیکن در میدان جنگ را دوست داشتند، مانند نزدیک شدن به یک درگیری با در نظر گرفتن دفاع، یا ضربه زدن شدید و سریع به دشمنان در نوعی حمله رعد اسا . [56] سیستم Job، به ویژه پیچیدگی، سفارشی سازی، و توانایی آن برای تأثیرگذاری بر نبردها، مورد ستایش قرار گرفت. [14] [19] [56] GameTrailers نوشت: "حتی تا به حال، تاکتیک های فانتزی نهاییساختار طبقه بندی شغلی هنوز یکی از بهترین هایی است که این ژانر دیده است. یک سیستم غنی و انعطاف پذیر که فقط با موتور جنگی به همان اندازه پیچیده آن مطابقت دارد." [15] مشاغل جدید نیز مورد قدردانی قرار گرفتند. [7] [55]
ترجمه جدید «جنگ شیرها» بارها مورد توجه قرار گرفت. منتقدان احساس میکردند که در حالی که روایت آن شکوفا بود، حتی شکسپیر ، پیشرفتی نسبت به نسخه اصلی داشت، که گیجکننده و پیچیده توصیف میشد. [14] [15] خود داستان نیز به دلیل عمق و پختگی آن مورد ستایش قرار گرفت، اگرچه مفسران خاطرنشان کردند که دنبال کردن شخصیت های بزرگ آن گاهی اوقات دشوار است. [7] [19] کات سین های جدید cel-shaded بسیار محبوب بودند و به عنوان "جادویی"، "زیبا"، و "برجسته" توصیف شدند. [10] [19] [56] برخی نظرات مبنی بر اینکه جن، بافت، و تصاویر محیطی به طور کلی بهبود نیافته بودند وجود داشت.به استثنای انیمیشن های طلسم جدید. [10] این صدا با مشاهدات در مورد موسیقی زیبا اما جلوه های صوتی دوربین رنده شده مورد تحسین و انتقاد قرار گرفت. [7] [17] [19] [57]
نظرات منفی در مورد The War of the Lions بر کاهش سرعت بازی در طول نبردها و سختی آن متمرکز بود. برخی از اکشنهای مهمانی سرعت فریم بازی را کاهش میدهند و کیفیت صدا را کاهش میدهند و در هنگام طلسم کردن یا استفاده از تواناییهای ویژهای که نیاز به جلوههای نوری متفاوتی دارند، آشکارتر میشوند. [7] [10] [15] علیرغم انتقال از دیسک فقط به گزینه پخش از طریق دانلود شبکه پلی استیشن، کاهش سرعت همچنان باقی است، همانطور که توسط بررسی PlayStation LifeStyle تأیید شده است. [55] دشواری به طور گسترده تنبیه و شاید دلسرد کننده بازیکنان جدید در نظر گرفته شد. [7] [14] [57] Eurogamer 'sراب فاهی گفت: "منحنی دشواری [بازی] تا حدودی عجیب است - به بیان خیریه... ما مطمئناً با نبردهایی روبرو شدیم که به طرز مضحکی آسان بودند، و یک زوج (مخصوصاً در اوایل) آنقدر سخت که مجبور شدیم دوباره تجهیز کنیم و قبل از تلاش مجدد، چند نبرد تصادفی انجام دهید." [17]
نسخه iOS با استقبال کمتری نسبت به نسخه PSP مواجه شد. در حالی که بازبینان نظرات مثبتی را در مورد خط داستانی و گیم پلی بازتاب دادند، آنها از حذف چند نفره، مشکلات گرافیکی که هنوز برطرف نشده بودند و مهمتر از همه، قیمت در نسخه اولیه ناراضی بودند. [6] [48] [57] [58] در آن زمان، این گرانترین بازی منتشر شده بر روی سیستم عامل بود. [16] از سوی دیگر، USgamer نسخه بازسازی شده را به عنوان یکی از بهترین های ساخته شده تا کنون فهرست کرده است. [59]
منبع
https://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy_Tactics:_The_War_of_the_Lions