بازاریابی ایمیلی
از ویکیپدیا، دانشنامه آزاد
| پنهان شدناین مقاله دارای مشکلات متعددی است. لطفاً به بهبود آن کمک کنید یا درباره این مسائل در صفحه بحث بحث کنید . ( با نحوه و زمان حذف این پیام های الگو آشنا شوید )
|
| بخشی از یک سریال در |
| بازاریابی اینترنتی |
|---|
| بازاریابی موتورهای جستجو |
| نمایش تبلیغات |
| بازاریابی وابسته |
| تبلیغات موبایل |
بازاریابی ایمیلی عمل ارسال یک پیام تجاری ، معمولا برای گروهی از افراد، با استفاده از ایمیل است . در مفهوم گسترده آن، هر ایمیلی که به مشتری بالقوه یا فعلی ارسال می شود ، می تواند بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته شود . این شامل استفاده از ایمیل برای ارسال تبلیغات ، درخواست کسب و کار، یا درخواست فروش یا کمک مالی است. استراتژی های بازاریابی ایمیلی معمولاً به دنبال دستیابی به یک یا چند مورد از سه هدف اصلی هستند: ایجاد وفاداری ، اعتماد یا آگاهی از برند . این اصطلاح معمولاً به ارسال پیامهای ایمیل با هدف تقویت رابطه یک تاجر با مشتریان فعلی یا قبلی، تشویق وفاداری مشتری و کسب و کار تکراری، جذب مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان فعلی برای خرید فوری چیزی و به اشتراکگذاری تبلیغات شخص ثالث اشاره دارد.
تاریخ
بازاریابی ایمیلی در کنار رشد تکنولوژیکی قرن بیست و یکم به سرعت تکامل یافته است. قبل از این رشد، زمانی که ایمیلها برای اکثر مشتریان تازگی داشتند، بازاریابی ایمیلی چندان موثر نبود. در سال 1978، گری تورک از شرکت تجهیزات دیجیتال (DEC) اولین ایمیل انبوه [1] را برای تقریباً 400 مشتری بالقوه از طریق شبکه آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته (ARPANET) ارسال کرد. او ادعا کرد که این منجر به فروش 13 میلیون دلاری محصولات DEC شد، [2] و پتانسیل بازاریابی از طریق ایمیل های انبوه را برجسته کرد.
با این حال، همانطور که بازاریابی ایمیلی به عنوان یک ابزار موثر ارتباط مستقیم توسعه یافت، در دهه 1990، کاربران به طور فزاینده ای از آن به عنوان " هرزنامه " یاد کردند و شروع به مسدود کردن محتوا از ایمیل ها با فیلترها و برنامه های مسدود کردند. برای برقراری ارتباط موثر یک پیام از طریق ایمیل، بازاریابان باید راهی برای انتقال محتوا به کاربر نهایی بدون حذف فیلترهای خودکار و نرم افزارهای حذف هرزنامه ایجاد می کردند.
از لحاظ تاریخی، اندازه گیری اثربخشی کمپین های بازاریابی آسان نبوده است زیرا بازارهای هدف را نمی توان به اندازه کافی تعریف کرد. بازاریابی ایمیلی این مزیت را به همراه دارد که به بازاریابان امکان می دهد بازده سرمایه گذاری را شناسایی کرده و کارایی را اندازه گیری و بهبود بخشند. [ نیاز به نقل از ] بازاریابی ایمیلی به بازاریابان این امکان را می دهد که بازخورد کاربران را در زمان واقعی ببینند و نظارت کنند که کمپین آنها چقدر در دستیابی به نفوذ به بازار مؤثر است و دامنه کانال ارتباطی را آشکار می کند. اما در عین حال به این معناست که ماهیت شخصیتر روشهای تبلیغاتی خاص، مانند تبلیغات تلویزیونی، قابل درک نیست.
انواع
بازاریابی ایمیلی را می توان از طریق انواع مختلف ایمیل انجام داد:
ایمیل های معاملاتی
ایمیل های تراکنش معمولاً بر اساس اقدام مشتری با یک شرکت ایجاد می شوند. برای واجد شرایط شدن به عنوان پیام های تراکنشی یا ارتباطی، هدف اصلی این ارتباطات باید «تسهیل، تکمیل یا تأیید تراکنش تجاری باشد که گیرنده قبلاً موافقت کرده است که با فرستنده انجام دهد» همراه با چند تعریف محدود دیگر از پیام تراکنشی. [3] پیامهای تراکنش فعال شامل پیامهای سبد حذف شده، ایمیلهای بازنشانی رمز عبور، ایمیلهای تأیید خرید یا سفارش، ایمیلهای وضعیت سفارش، ایمیلهای سفارش مجدد، و رسیدهای ایمیل هستند.
هدف اصلی یک ایمیل تراکنشی، انتقال اطلاعات مربوط به اقدامی است که باعث ایجاد آن شده است. اما، به دلیل نرخ باز شدن بالای آنها (51.3٪ در مقایسه با 36.6٪ برای خبرنامه های ایمیل)، ایمیل های تراکنشی فرصتی برای معرفی یا گسترش روابط ایمیل با مشتریان یا مشترکان هستند. برای پیش بینی و پاسخ به سوالات؛ یا برای فروش متقابل یا افزایش فروش محصولات یا خدمات. [4]
بسیاری از فروشندگان نرمافزار خبرنامه ایمیل، پشتیبانی از ایمیل تراکنشی را ارائه میدهند که به شرکتها این امکان را میدهد که پیامهای تبلیغاتی را در بدنه ایمیلهای تراکنشی قرار دهند. همچنین فروشندگان نرم افزاری هستند که خدمات تخصصی بازاریابی ایمیلی تراکنشی را ارائه می دهند که شامل ارائه پیام های ایمیل تراکنشی هدفمند و شخصی شده و اجرای کمپین های بازاریابی خاص (مانند برنامه های ارجاع مشتری ) می شود. [ نیازمند منبع ]
ایمیل های مستقیم
ایمیل مستقیم شامل ارسال یک ایمیل صرفاً برای برقراری ارتباط یک پیام تبلیغاتی (به عنوان مثال، یک پیشنهاد ویژه یا یک کاتالوگ محصول) است. شرکتها معمولاً فهرستی از آدرسهای ایمیل مشتریان یا مشتریان احتمالی را برای ارسال پیامهای تبلیغاتی مستقیم به آنها جمعآوری میکنند، یا فهرستی از آدرسهای ایمیل را از شرکتهای خدماتی اجاره میکنند. [ نیازمند منبع ]
مقایسه با پست سنتی
استفاده از ایمیل مارکتینگ در مقایسه با ایمیل های تبلیغاتی سنتی دارای مزایا و معایبی است .
مزایای
بازاریابی ایمیلی به دلایل مختلفی در بین شرکت ها محبوب است:
- بازاریابی ایمیلی به طور قابل توجهی ارزان تر و سریعتر از ایمیل سنتی است، عمدتاً به این دلیل که با ایمیل، بیشتر هزینه بر عهده گیرنده است. [5]
- پلتفرمهای بازاریابی ایمیلی تجزیه و تحلیل دقیقی را ارائه میدهند و به کسبوکارها اجازه میدهند تا نرخهای باز ، نرخ کلیک و سایر معیارهای مهم را برای ارزیابی عملکرد کمپین ردیابی کنند. [ نیازمند منبع ]
- ابزارهای اتوماسیون زمانبندی و ارسال ایمیلها را در زمانهای خاص یا بر اساس اقدامات کاربر آسانتر میکنند و در زمان و تلاش صرفهجویی میکنند. [6]
- شرکتها و سازمانهایی که حجم بالایی از ایمیلها را ارسال میکنند، میتوانند از ESP (ارائهدهنده خدمات ایمیل) برای جمعآوری اطلاعات درباره رفتار گیرندگان استفاده کنند. بینش های ارائه شده توسط پاسخ مصرف کننده به بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها و سازمان ها کمک می کند تا رفتار مصرف کننده را درک کنند و از آن استفاده کنند . [7]
- تقریباً نیمی از کاربران اینترنت آمریکایی در یک روز معمولی ایمیل را چک میکنند یا ایمیل ارسال میکنند، [8] با ایمیلهایی که بین ساعت 1 صبح تا 5 صبح به وقت محلی تحویل داده میشوند، نسبت به ایمیلهایی که در زمانهای دیگر در نرخ باز و کلیک ارسال میشوند، بهتر عمل میکنند. [9] [10]
معایب
- از اواسط سال 2016، تحویل ایمیل هنوز برای بازاریابان قانونی یک مشکل است. بر اساس این گزارش، سرورهای ایمیل قانونی به طور متوسط نرخ تحویل 73% در ایالات متحده را داشتند. شش درصد به عنوان هرزنامه فیلتر شدند و 22 درصد مفقود شدند. این نسبت به سایر کشورها عقب است: استرالیا با 90 درصد، کانادا با 89 درصد، بریتانیا با 88 درصد، فرانسه با 84 درصد، آلمان با 80 درصد و برزیل با 79 درصد. [11]
- شرکت هایی که استفاده از یک برنامه بازاریابی ایمیلی را در نظر می گیرند باید مطمئن شوند که برنامه آنها قوانین مربوط به هرزنامه ها مانند قانون کنترل حمله به هرزه نگاری غیر درخواستی و بازاریابی ایالات متحده ( CAN-SPAM )، [12] حریم خصوصی اروپا و مقررات ارتباطات الکترونیکی 2003، یا خط مشی استفاده قابل قبول ارائه دهنده خدمات اینترنتی آنها .
- حجم زیادی از ایمیل های تجاری یا ایمیل های بدون هدف می تواند برای مصرف کنندگان آزاردهنده باشد. این عصبانیت میتواند منجر به لغو اشتراک مشتریان از همه پیامها یا ایجاد ارتباط منفی با نام تجاری شود. ایمیلهای بدون هدف منجر به نرخ کلیک پایین میشوند که مانع عملکرد کمپین بازاریابی میشود. [13]
تبلیغات ایمیلی انتخابی
تبلیغات ایمیلی انتخابی یا بازاریابی مجوز ، تبلیغات از طریق ایمیل است که به موجب آن گیرنده آگهی با دریافت آن موافقت کرده است. [14]
یک مثال رایج از بازاریابی مجوز، خبرنامه ای است که برای مشتریان یک شرکت تبلیغاتی ارسال می شود. چنین خبرنامه هایی مشتریان را از رویدادها یا تبلیغات آتی یا محصولات جدید مطلع می کند. [15] در این نوع تبلیغات، شرکتی که می خواهد برای مشتریان خود خبرنامه ارسال کند، ممکن است در محل خرید از آنها بپرسد که آیا مایل به دریافت خبرنامه هستند یا خیر.
با پایه ای از اطلاعات تماس انتخاب شده ذخیره شده در پایگاه داده خود، بازاریابان می توانند مطالب تبلیغاتی را به طور خودکار با استفاده از پاسخگوی خودکار ارسال کنند - معروف به بازاریابی قطره ای . آنها همچنین می توانند تبلیغات خود را به بخش های خاص بازار تقسیم کنند . [16]
الزامات قانونی
استرالیا
قانون هرزنامه استرالیا 2003 توسط اداره ارتباطات و رسانه استرالیا که به طور گسترده به عنوان "ACMA" شناخته می شود، اجرا می شود. این قانون اصطلاح پیامهای الکترونیکی ناخواسته را تعریف میکند ، بیان میکند که چگونه عملکرد لغو اشتراک برای پیامهای تجاری باید کار کند، و سایر اطلاعات کلیدی را ارائه میدهد. جریمهها شامل سه جریمه 110000 دلار استرالیا برای خطوط هوایی Virgin Blue (2011)، Tiger Airways Holdings Limited (2012) و Cellar master Wines Pty Limited (2013) است. [17]
کانادا
"قانون ضد هرزنامه کانادا" (CASL) در 1 ژوئیه 2014 اجرا شد. [18] CASL مستلزم انتخاب صریح یا ضمنی از سوی کاربران است و حداکثر جریمه برای عدم رعایت 1 میلیون دلار کانادا برای افراد و 10 دلار است. میلیون برای مشاغل [19]
اتحادیه اروپا و انگلستان
در سال 2002 اتحادیه اروپا (EU) دستورالعمل مربوط به حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی را معرفی کرد . ماده 13 این دستورالعمل استفاده از آدرس های ایمیل شخصی را برای اهداف بازاریابی ممنوع می کند. این دستورالعمل رژیم انتخاب را ایجاد می کند، که در آن ایمیل های ناخواسته فقط با توافق قبلی گیرنده ارسال می شوند. این برای آدرسهای ایمیل تجاری اعمال نمیشود. بریتانیا به تاجران انحصاری و اعضای شراکت های غیرشرکتی مانند افراد خصوصی حمایت می کند.
این دستورالعمل از آن زمان به بعد در قوانین کشورهای عضو گنجانده شده است. در انگلستان تحت مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی (دستورالعمل EC) 2003 [20] پوشش داده می شود و برای همه سازمان هایی که بازاریابی را از طریق نوعی ارتباط الکترونیکی ارسال می کنند اعمال می شود.
GDPR در سال 2018 «تعدادی الزامات جدید را بر شرکتهایی که دادههای شخصی کاربران اتحادیه اروپا را جمعآوری، ذخیره و پردازش میکنند، تحمیل کرد که بر بازاریابان ایمیل تأثیر میگذارد» - بهویژه، حق کاربران برای دسترسی به اطلاعات نگهداری شده در مورد آنها؛ و حق حذف تمام این اطلاعات به درخواست آنها. [ نیازمند منبع ]
ایالات متحده
قانون CAN-SPAM در سال 2003 به عنوان پاسخی مستقیم به تعداد فزاینده شکایات در مورد ایمیل های هرزنامه توسط کنگره تصویب شد. [ نیاز به نقل از ] کنگره تشخیص داد که دولت ایالات متحده علاقه فزایندهای به تنظیم نامههای الکترونیکی تجاری در سطح ملی نشان میدهد، کسانی که ایمیلهای تجاری ارسال میکنند نباید گیرندگان را در مورد منبع یا محتوای آنها گمراه کنند، و همه گیرندگان چنین ایمیلهایی حق رد آنها این قانون 16000 دلار جریمه برای هر تخلف برای ارسال هرزنامه برای هر گیرنده مجزا مجاز می کند. [21] با این حال، ایمیلهای هرزنامه را مستقیماً ممنوع نمیکند، بلکه قوانینی را برای استفاده از روشهای بازاریابی فریبنده از طریق عناوین «از لحاظ مادی نادرست یا گمراهکننده» وضع میکند. علاوه بر این، شرایطی وجود دارد که بازاریابان ایمیل باید از نظر قالب، محتوا و برچسب گذاری آن ها را رعایت کنند. در نتیجه، بسیاری از بازاریابان ایمیل تجاری در ایالات متحده از یک سرویس یا نرم افزار ویژه برای اطمینان از انطباق با این قانون استفاده می کنند. انواعی از سیستم های قدیمی وجود دارند که انطباق با این قانون را تضمین نمی کنند. برای پیروی از مقررات این قانون در مورد ایمیل تجاری، سرویسها معمولاً از کاربران میخواهند که آدرس برگشتی خود را احراز هویت کنند و یک آدرس فیزیکی معتبر درج کنند، یک ویژگی لغو اشتراک با یک کلیک ارائه دهند، و فهرستهایی از آدرسهای خریداریشده را که ممکن است مجوز معتبر ندادهاند ممنوع کنند. [ نیازمند منبع ]
علاوه بر ارضای الزامات قانونی، ارائه دهندگان خدمات ایمیل (ESP) شروع به کمک به مشتریان کردند تا کمپین های بازاریابی ایمیلی خود را ایجاد و مدیریت کنند. ارائهدهندگان خدمات، الگوهای ایمیل و بهترین شیوههای عمومی، و همچنین روشهایی را برای مدیریت خودکار اشتراکها و لغوها ارائه میکنند. برخی از ESP ها بینش و کمکی را در مورد مسائل تحویلی برای ارائه دهندگان ایمیل اصلی ارائه می دهند. آنها همچنین آماری در مورد تعداد پیام های دریافت شده و باز شده و اینکه آیا گیرندگان روی پیوندهای موجود در پیام ها کلیک کرده اند ارائه می دهند.
قانون CAN-SPAM با برخی مقررات جدید از جمله مقررات بدون کارمزد برای انصراف، تعریف بیشتر «فرستنده»، دفتر پست یا صندوق های پستی خصوصی به عنوان «آدرس پستی فیزیکی معتبر» و تعریف «شخص» به روز شد. این مقررات جدید در 7 ژوئیه 2008 اجرا شد. [22] [23]
همچنین ببینید
- CAUCE - ائتلاف علیه ایمیل تجاری ناخواسته
- تعامل با مشتری
- لیست سرکوب
- هرزنامه ایمیل - بازاریابی ایمیل ناخواسته
منابع
- ^ "هرزنامه | ایمیل ناخواسته" . بازبینی شده در 19 سپتامبر 2016 .
- ↑ اسمیت، جینا (3 دسامبر 2007). "مبتکران گمنام: گری تورک، پدر هرزنامه" . دنیای کامپیوتر بازبینی شده در 30 اکتبر 2018 .
- ↑ «قانون عمومی 108–187—16 دسامبر 2003 117 STAT. 2699» (PDF) . GPO دولت ایالات متحده.
- ↑ آدیکساوان، تی (21 اوت 2014). سیستم های اطلاعات مدیریت بهترین شیوه ها و کاربردها در تجارت . PHI Learning Pvt. شابک 978-8120348967. بازیابی شده در 10 جولای 2015 .
- ↑ «بازاریابی ایمیل: عوامل موفقیت» . eprints.kingston.ac.uk . بازیابی شده در 2023-07-28 .
- ↑ بابت، آدو (2020). "استفاده از شخصی سازی در اتوماسیون بازاریابی و بازاریابی ایمیلی" .
- ^ فابیان، بنیامین؛ بندر، بندیکت؛ وایمن، لارس (2015-03-04). "ردیابی ایمیل در بازاریابی آنلاین - روش ها، تشخیص و استفاده" . مجموعه مقالات Wirtschaftsinformatik 2015 .
- ↑ Pew Internet & American Life Project، "Tracking Racings" بایگانی شده در 2009-03-12 در Wayback Machine ، مارس 2000 - مارس 2009
- ↑ چگونه زمانبندی بر نرخها تأثیر میگذارد. آرشیو 18-05-2013 در Wayback Machine . Mailermailer.com (ژوئیه 2012). بازبینی شده در 28 ژوئیه 2013.
- ↑ BtoB Magazine ، "Early Email Blasts Results in Higher Click & Open Rates" آرشیو 22-11-2011 در Wayback Machine ، سپتامبر 2011
- ^ رابرتز، A. "تحویل ایمیل در حال کاهش است: گزارش"، ClickZ
- ↑ «اطلاعات مصرف کننده» . اطلاعات مصرف کننده بایگانی شده از نسخه اصلی در 16 ژانویه 2007 . بازبینی شده در 12 اوت 2017 .
- ^ هسین چانگ، هسین؛ ریزال، حمید; امین، هانودین (2013-01-01). "عوامل تعیین کننده رفتار مصرف کننده نسبت به تبلیغات ایمیلی" . تحقیق اینترنتی 23 (3): 316-337. doi : 10.1108/10662241311331754 . ISSN 1066-2243 .
- ↑ Fairhead, N. (2003) "همه از دنیای جدید و شجاع بازاریابی مجوز از طریق ایمیل استقبال می کنند" ( رسانه 16، اوت 2003)
- ↑ دیلوورث، دیانا (2007). "خانه کریس استیک روث، ایمیلهای داغی را برای مناسبتهای خاص ارسال میکند . " دی ام نیوز بایگانی شده از نسخه اصلی در 18 فوریه 2010 . بازیابی شده در 19 فوریه 2008 .
- ↑ O'Brian J. & Montazemia, A. (2004) سیستم های اطلاعات مدیریت (کانادا: McGraw-Hill Ryerson Ltd.)
- ↑ «هرزنامه: اقدامات اجرایی» . اداره ارتباطات و رسانه استرالیا بایگانی شده از نسخه اصلی در 29 فوریه 2016 . بازبینی شده در 15 آگوست 2015 .
- ^ مورکرافت، بیتان. "قانون می تواند دلالان بیکار را مجبور به بازگشت به دوران تاریک کند . " تجارت بیمه . بازبینی شده در 12 اوت 2017 .
- ↑ «قانون کانادا در مورد هرزنامه» . دولت کانادا . بازبینی شده در 19 جولای 2014 ..
- ^ [1] PECR 2003، با اصلاح.
- ↑ «قانون CAN-SPAM: راهنمای انطباق برای تجارت» . FTC.gov . مرکز تجاری BCP. 2 سپتامبر 2009 . بازبینی شده در 10 اوت 2017 .
- ↑ «FTC مقررات جدید قانون را تحت قانون CAN-SPAM تأیید میکند» . FTC.gov. 24 ژوئن 2011.
- ↑ «۱۶ CFR قسمت ۳۱۶ تعاریف و پیادهسازی تحت قانون CAN–SPAM؛ قانون نهایی» (PDF) . FTC.gov. 21 مه 2008.
https://en.wikipedia.org/wiki/Email_marketing